Nowe zasady korzystania z TELEPORAD od 16 marca 2021r.
https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/nowe-zasady-korzystania-z-porad-lekarskich
Szanowni Pacjenci, w naszej przychodni mogą Państwo skorzystać z TELEPORADY, rejestrując się uprzednio telefonicznie pod numerem 32 22 15 628. Po uzgodnieniu terminu wizyty, lekarz w dniu wizyty zadzwoni do Państwa pod wskazany numer telefonu i udzieli Państwu porady, w razie konieczności wystawi elektronicznie zwolnienie lekarskie, e-receptę, e-skierowanie oraz e-zlecenie na wyroby medyczne. Jeśli koniecznie będzie skierowanie w formie papierowej, lekarz wystawi je w trakcie teleporady i będą mogli je Państwo odebrać w naszej przychodni osobiście.
Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów:
1. nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobiście,
2. w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
Jak przebiega teleporada:
1. Przed udzieleniem teleporady potwierdzenie tożsamość pacjenta. Lekarz robi to na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej czy deklaracji wyboru albo wskazanych w Internetowym Koncie Pacjenta.
2. Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej.
3. Udzielenie świadczenia zdrowotnego, czyli ustalenie jednostki chorobowej, oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego.
4. Ocena, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta.
5. Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.
W przypadku, gdy Pacjent nie odbiera telefonu w czasie ustalonej uprzednio teleporady, lekarz podejmie co najmniej 3 próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż pięć minut. W razie, kiedy w tym czasie Pacjent nadal nie odbierze telefonu, teleporada zostanie anulowana.
Świadczenia realizowane wyłącznie w bezpośrednim kontakcie z pacjentem obejmujące świadczenia udzielane:
– w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady, z wyłączeniem świadczeń:
– – o których mowa w art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza den-tysty (Dz. U. z 2020 r. poz. 514, z późn. zm.2)) oraz art. 15b ust. 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 562, 567, 945, 1493 i 2401),
– – związanych z wydaniem zaświadczenia,
– podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w de-klaracji wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej,
– w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
– w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
– dzieciom do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobi-stego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego
– z wyłączeniem świadczeń, o których mowa w części II ust. 2 pkt 1 lit. b oraz ust. 4 załącznika do rozporządze-nia Ministra Zdrowia z dnia 8 października 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego opieki zdrowotnej nad pacjentem podejrzanym o zakażenie lub zakażonym wirusem SARS-CoV-2 (Dz. U. poz. 1749, 1873 i 2043),”
Pacjent zawsze ma możliwość skorzystania ze stacjonarnej wizyty, gdy jest ona niezbędna.
Instrukcje o:
- sposobie realizacji e-recepty
- sposobie realizacji e-skierowania
- sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne